Sunday, August 12, 2007

Το σύνδρομο του weekend


Τριγύρω στην Αργολίδα με τα ωραία της και τα άσχημα της. Έυφορη γη , με έντονο ανάγλυφο και την απειλή ενός στεγνού καλοκαιριού που έχει φέρει το τοπίο και τις βρύσες πολύ κοντά στην αφυδάτωση. Γλυκές καμπύλες στους δρόμους μέσα στα πορτοκάλια και τις ελιές . Η παρουσία του νεοέλληνα έντονη. Στα ραδιόφωνα , στις σουβλακερί , και κυρίως στα σκουπίδια. Πολλά σκουπίδια , σκουπίδια παντού . Στις παραλίες , στους δρόμους στο πλαϊ , σε κάθε κομματάκι γης. Live your myth ...


Αλλά ο μύθος βρίσκει και βγαίνει στο Ναύπλιο , εκεί μείναν πολλά ακόμη ...μια joie de vivre μεσογειακή και βραχώδης , λίγο το Ξενία πάνω και η 60s αισθητική , λίγο το Μπούρτζι , η Ακροναυπλία , πολλά ωραία μαγαζιά ..




Αλλά η εκδρομή έγινε για την Ηλέκτρα . Ήτο νεαρά δεσποινίδα . Στεφανία Γουρλιώτη , θα ακουστεί το όνομα της , γυμνασμένη , σφιχτή χωρίς στήθος , φάτσα χωρίς να ξεχωρίζει κάτι , αγοροκόριτσο , αλώνισε για δυό ώρες τη σκηνή. Πολύ καλή , πήρε το κείμενο και πέταξε, και μάλλον η αιτία που σώθηκε η παράσταση. Προς το τέλος ξεγυμνώνεται εντελώς και βουτάει μέσα σε 3 γούρνες που ήταν κομμάτι του σκηνικού , παίρνει το μπάνιο της , αφήνει τα βρώμικα μαύρα της δούλας , και φοράει άσπρα , ετοιμάζεται για το happy end της ,αυτό που περίμενε τόσα χρόνια μέσα στην οδυνηρή της τρέλλα , την επιβεβαίωση του συνδρόμου που πήρε το όνομα της από τον Freud , την ένωση με τον πατέρα στη φαντασία και το θάνατο της μάνας της Κλυταιμνήστρας απ΄τον αδερφό της. Ο αδερφός της πονεμένη ιστορία ..Τότσικας , δεν τον ξέρω τον κύριο , αλλά αρκετές γυναίκες με προειδοποίησαν να τον προσέξω να τους πω πως μου φάνηκε. Ήτανε λίγος , δεν τράβηξε.Και έχει πρόβλημα με την τριχοφυία του . Και αδιάφορη φυσιογνωμία επίσης. Δε μου άρεσε. Ο Φέρτης αντιθέτως ήταν πολύ καλός , ο σοβαρός με υπέροχη φωνή ηθοποιός που ξέρουμε. H Κόρα Καρβούνη , περίμενα να ξεχωρίσει περισσότερο σαν Χρυσόθεμη ,η σώφρων αδελφή της Ηλέκτρας.



Και μέσα στον αγώνα της Ηλέκτρας να ξεχωρίσει και να αφήσει παντού το τραγικό της στίγμα και το κακορίζικο παρόν της , βγαίνει για ένα εικοσάλεπτο περίπου η Καρυοφυλλιά , μια κακιασμένη Κλυταιμνήστρα στα πράσινα λαμέ , με το σατανικό της γέλιο , τις δικαιολογίες χάδι στην εξουσία της , και το δίκαιο του ισχυρού ελαφρυντικό στο έγκλημα της και εκεί καταλαβαίνεις ότι θα πέσει debate την επαύριο. Είχε τη μανιέρα που έχουμε συνηθίσει από τα σήριαλ που παίζει ,περιμέναμε μια γυναίκα κούκλα , αδηφάγα , που σπέρνει βάσανα και αναμετρήθηκε με τη μοίρα της αλλάζοντας την , και είδαμε αυτά αλλά δεν ήτανε της Κλυταιμνήστρας αυτά ήτανε της Καρυοφυλλιάς . Σαν να παίζει κάτι πολύ οικείο .Ο ηθοποιός μπροστά από το ρόλο , ή ο ρόλος υπηρέτης του ονόματος του ηθοποιού. Μάλλον θα τον μάγεψε τον Πέτερ Στάϊν και την έβγαλε femme fatale την Κλυταιμνήστρα.



Η παράσταση άξιζε. Κυρίως για το δυνατό κείμενο και την πολύ καλή γεμάτη ενέργεια ερμηνεία της Ηλέκτρας. Και το χειροκρότημα του Σαββάτου ήτανε δυνατό , αποθεωτικό για την Γουρλιώτη ενώ ο σκηνοθέτης ήταν σεμνότατος και με το ζόρι εμφανίστηκε στη σκηνή . Η παράσταση θα γυρίσει πολλά αρχαία θέατρα ανά την Ελλάδα και θα παιχτεί στη Σεούλ για δυό μέρες , και στη Νέα Υόρκη για τέσσερις από φθινόπωρο. Hollywood τρέμε , η Καρυοφυλλιά έρχεται με φάτσα μοιραία και ταλέντο που φωνάζει ( και άντε να προφέρεις τέτοιο όνομα ) :)

8 comments:

Jirashimosu said...

Εκεί ήμουν κ εγώ!
Διάζωμα Ι σειρά 9!
Αλλά δε μπορώ να με εντοπίσω στη φωτογραφία:-(
(ο προσανατολισμός μου χάλια και στις φωτό)
Το ρεπορτάζ μια χαρά πάντως!

etalon said...

Ευχαριστουμε για την ανταποκριση , και τις εξαιρετικες φωτογραφιες, ιδιαιτερα αντιπροσωπευτικες.
Επισης με απαλλαξες απο το να γραψω κατι για μια παρασταση που αξιζε μονο για την ταλαντουχα αλλα σαφως ανωριμη πρωταγωνιστρια και την ανυπαρκτη σκηνοθετικη γραμμη.
Θεατρο για τις μαζες λοιπον απο την Κρατικη Σκηνη τωρα και σε εξαγωγικη συσκευασια. Αναρωτιεμαι περαν της Γουλιώτη δεν υπάρχει εμψυχο υλικο κατω των 25 ετων να επανδρωσει , να σκηνοθετησει, να χορογραφησει, να σκηνογραφησει να παιξει?
Αυτα ειναι τα καλυτερα μας?
Μπραβο μας!
Ειμαστε εθνος που θνησκει και καιρος να χαθουμε απο τον πολιτιστικο χαρτη οριστικα.
Πρωτη φορα εζησα παρασταση που δεν σχολιαζεται επι της καλλιτεχνικης της προτασης, για να μη στεναχωρηθει η ζαπλουτη χηρα του εκλιπόντος οραματιστη της.
Τελικα ειμαστε συναισθηματικοι.
Αν ειμασταν κι ακομπλεξαριστοι τι καλα που θα ηταν.
Μερσι για τον χωρο.Συγγνωμη για το σεντονι.

Τζεφέρης Πέτρος said...

αχ πόσο σε ζηλεύω, κάποτε δεν έχανα παράσταση... τωρα εχω χρόνια να πάω!
Να σαι καλά που μας έφερες όμορφες φωτογραφίες και μια υπέροχη ανταπόκριση!
[αναπνοή]

hotel iris said...

πολύ τη ζήλεψα αυτή τη φλούδα γης, μη σου πω πως είδα και κάποιους γνωστούς μου.
εξαιρετική ιδέα η ανταπόκριση για την ίσως πιο αναμενόμενη παράσταση του καλοκαιριού.

stefan said...

ωραία η ανταπόκριση από την Επίδαυρο εύγε....
Η νεαρή Ηλέκτρα εμένα με συνεπήρε αρκετές φορές και νομίζω η επιλογή της ήταν πολύ σωστή,δεν είναι απλό πράγμα να πάιζεις ένα τέτοιο ρόλο σε ένα ιερό χώρο και να συγκλονίζεις έστω κάποιους .Η γκρίνια είναι εγγενές στοιχείο του έλληνα οπότε παραβλέπω τις κριτικές που έχουν ίσως και το στοιχείο του προσωπικού μένους, γιατί αυτός και όχι εγώ, αχ αυτή η μικρόνοια των εν ελλάδι ελλήνων...
Νομίζω όλοι θα συμφωνήσουν πως επιτέλους το φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου έχει μια δημιουργικότητα . Για όσους γκρινίαζουν συστήνω μια βόλτα βράδυ στην ακροναυπλία και μπάνιο στο Ηραίο στη Περαχώρα....

Πάνος Χρυσοστόμου said...

Ναι ,ωραία η ανταπόκριση, αλλά ο Etalon είναι που έχει βρει το στόχο... Ευτυχώς που σε πείσμα των γενικώς άσχετων και διαπλεκόμενων στα ΜΜΕ , υπάρχουν στην καρδιά του "κοινού" , ακόμα σκεπτόμενοι. Καλημέρα.

celsius33 said...

jir , νομίζω ήμουνα στην Κ Άνω μερά .
Ευχαριστώ όλους για το comment , έχουμε θεατόφιλους αναγνώστες.
etalon και πάνο Χ. ,δεν επιμένω ότι παράσταση ήτανε αριστουργηματική, δεν ξέρω τι πάει να πει ο όρος σε ένα είδος που έχει συμβάσεις στην απόδοση του. Η κριτική είναι λίγο επιφανειακή ίσως , αλλά προέρχεται από μη γνώστη των τραγικών ,που δεν έχει δει λαμπέτη κλπ κλπ live παρά μετρημένες τραγωδίες. Αλλά και μόνο τα τόσα χιλιόμετρα εκδρομής για δυό μέρες όπου το ένα το περνάς σε ένα τέτοιο μαγικό μέρος , αλλάζουν και το κριτήριο και την αυστηρότητα της κρίσης . Και περιμένω να μάθω ποια είναι η χήρα του εκπλιπόντος. Συμφωνώ δε για την ανωριμότητα της πρωταγωνίστριας αλλά ήταν ρίσκο κερδηθέν νομίζω.

stefan said...

νομίζω πως η χήρα είναι η κ. Λάτση αγαπητέ Κέλσιε.....
οι κριτικές άλλες θετικές άλλες αρνητικές είναι καλό πράγμα, κάτι κινείται, 310 και σχόλια στο Αθηνόραμα για το έργο.
Προσωπικά αντιπαθώ τη συντηρητική προσέγγιση και τις φωνασκείες στα διαζώματα από θεάτες --> κυρία που στο χειροκρότημα φώναζε στο αυτί μου χάλια χάλια πως κατάντησαν το αρχαίο δράμα....έλεος κύριε Πρόεδρε